Oblíbené zájezdy

Pojištění storna zájezdu

Pojištění na storno zájezdu je zahrnuto v ceně všech našich zájezdů, pokud není v ojedinělých případech uvedeno jinak. Rádi bychom Vás proto s tímto pojištěním blíže seznámili, abyste si mohli udělat představu o tom, co a do jaké míry kryje.


Pojištění na storno zájezdu využijete v případě odhlášení ze zájezdu. Pokud se rozhodnete z našeho zájezdu odhlásit, budeme Vám v takovém případě účtovat storno poplatek podle našich Všeobecných podmínek (viz níže). A právě tento poplatek Vám z větší části díky pojištění uhradí pojišťovna. Důležité je říci, že se pojištění nevztahuje na libovolný důvod odhlášení, ale musí to být důvod závažný, který je uvedený v pojistných podmínkách pojišťovny. V naprosté většině případů dochází k odhlášení ze zdravotních důvodů, které přirozeně pojištění kryje. Je ale dobré vědět, že to se nevztahuje například na problémy psychického rázu nebo na zdravotní problémy, které vznikly ještě před doplacením zájezdu.

Pro úplnost uvádíme přehled situací, na které lze a nelze pojištění uplatnit.

Pojištění na storno zájezdu vztahuje na odhlášení ze zájezdu z důvodu:

  1. úmrtí pojištěného, jeho rodinného příslušníka nebo spolucestujícího
  2. akutního onemocnění či úrazu pojištěného; rodinného příslušníka pojištěného, pokud se jedná o členy jedné domácnosti nebo příbuzné v řadě přímé, kdy jejich zdravotní stav vyžaduje zajištění nezbytné péče; spolucestujícího, pokud by pojištěný musel cestovat sám
  3. zdravotních komplikací pojištěné v důsledku těhotenství během prvních 26 týdnů těhotenství vyžadujících hospitalizaci
  4. rozsáhlé škody na majetku pojištěného nebo spolucestujícího vzniklé bezprostředně před odjezdem následkem přírodní katastrofy, živelní události či trestného činu třetí osoby, pokud je přítomnost pojištěného nebo spolucestujícího nezbytná ke stanovení výše škody nebo ke snížení rozsahu škod
  5. trestného činu s dopadem na zdraví a psychiku pojištěného jeho rodinného příslušníka nebo spolucestujícího
  6. předvolání pojištěného k soudu, pokud pojištěný předvolání obdržel až po uzavření pojistné smlouvy a po uzavření předmětné smlouvy
  7. výpovědi z pracovního poměru dané pojištěnému jeho zaměstnavatelem z organizačních důvodů, pokud pojištěnému byla výpověď doručena až po uzavření pojistné smlouvy a po uzavření předmětné smlouvy
  8. přírodní katastrofy, epidemie nebo pandemie oficiálně vyhlášené mezinárodními institucemi (např. Světová zdravotnická organizace), válečného konfliktu či teroristické akce v cílové oblasti zájezdu, pokud k nim došlo až po zakoupení cestovní služby
  9. varování před cestou do cílové destinace, které bylo vydáno 10 a méně dní před nastoupením cesty Ministerstvem zahraničních věcí ČR.

Pojištění se nevztahuje na škodné události vzniklé z důvodu:

  1. akutního onemocnění, které existovalo v okamžiku sjednání pojištění nebo v okamžiku uzavření smlouvy o zájezdu nebo smlouvy o poskytnutí cestovní služby; tímto se rozumí každé onemocnění, vyjma stabilizovaného chronického onemocnění
  2. úrazu, ke kterému došlo před uzavřením pojistné smlouvy nebo uzavřením předmětné smlouvy
  3. změny zdravotního stavu, které nastaly vlivem psychické poruchy nebo choroby
  4. kdy pojištěný měl k dispozici již při zakoupení zájezdu nebo cestovní služby informaci o možném vzniku škodné události
  5. kdy byl zájezd nebo cestovní služba nevyužita nebo stornována z důvodu nemožnosti čerpat dovolenou, neobdržení víza nebo změny cestovního plánu
  6. kdy se pojištěný nedostavil k odjezdu, zmeškal odjezd nebo byl ze zájezdu nebo cestovní služby vyloučen, z jakýchkoli důvodů na jeho straně
  7. kdy zájezd nebo cestovní služba nebyla čerpána z důvodu úpadku cestovní kanceláře, leteckého dopravce nebo jiného poskytovatele cestovních služeb
  8. zrušení letu ze strany leteckého dopravce nebo jiného poskytovatele cestovních služeb.

Dále bychom Vás chtěli informovat, že pojištění je uzavřeno mezi Vámi a pojišťovnou. Naše cestovní kancelář toto pojištění pouze zprostředkuje. Je tedy výhradně na posouzení likvidátora pojišťovny, zda pojistnou událost uzná za platnou nebo ne a zda pojistné plnění vyplatí. Naše cestovní kancelář nemá možnost toto rozhodnutí nijak ovlivnit. Samozřejmě Vám ale budeme nápomocni s podáním pojistné události na pojišťovnu. Pomůžeme Vám připravit dokumenty, které je třeba doložit či vyplnit a v případě Vašeho zájmu i vše na pojišťovnu předáme.

Pojišťovna Vám v případě schválení pojistné události vyplatí 80% ze stornopoplatku, který Vám bude účtovat naše cestovní kancelář. 20% ze stornopoplatku (avšak min. 500 Kč) činí Vaše spoluúčast.

Stornovací podmínky naší ck:
Odstoupí-li zákazník ze zájezdu před jeho zahájením, je povinen zaplatit CK odstupné (stornopoplatek) ve výši účelně vynaložených nákladů a to až do skutečné výše těchto nákladů, nejméně však:

  1. 10% ceny zájezdu, pokud dojde ke zrušení účasti dříve než 45 dnů před datem uskutečnění zájezdu
  2. 30% ceny zájezdu, pokud dojde ke zrušení účasti mezi 44.-30. dnem před datem uskutečnění zájezdu
  3. 50% ceny zájezdu, pokud dojde ke zrušení účasti mezi 29.-15. dnem před datem uskutečnění zájezdu
  4. 80% ceny zájezdu, pokud dojde ke zrušení účasti mezi 14.-8. dnem před datem uskutečnění zájezdu
  5. 100% ceny zájezdu, pokud dojde ke zrušení účasti v posledních 7 dnech před datem uskutečnění zájezdu.

U leteckých zájezdů je odstupné stanoveno individuálně pro každý zájezd
Stornopoplatek se vždy počítá z celkové ceny zájezdu, bez ohledu na to, jaká částka byla za zájezd již uhrazena.


Pro přehlednost si ukažme pár ilustrativních příkladů výpočtu stornované částky.

1. Zákazník zruší svou účast 2 dny před odjezdem a naše CK účtuje 100% storno poplatek z celkové ceny 10.000 Kč.
Zaplatili jste: 10.000 Kč
CK Vám vrátí: 0,-
Pojišťovna Vám vrátí: 80% z 10.000 Kč = 8.000 Kč
Přicházíte o: 2.000 Kč

2. Zákazník zruší svou účast 10 dnů před odjezdem a naše CK účtuje 80% storno poplatek z celkové ceny 10.000 Kč, to je 8.000 Kč.
Zaplatili jste: 10.000 Kč
CK Vám vrátí: 10.000 – 8.000 = 2.000 Kč
Pojišťovna Vám vrátí: 80% z 8.000,- = 6.400 Kč
Přicházíte o: 1.600 Kč

3. Zákazník zruší svou účast 25 dnů před odjezdem a naše CK účtuje 30% storno poplatek z celkové ceny 10.000 Kč, to je 3.000 Kč.
Zaplatili jste: 10.000 Kč
CK Vám vrátí: 10.000 – 3.000 = 7.000 Kč
Pojišťovna Vám vrátí: 80% z 3.000,- = 2.400 Kč
Přicházíte o: 600 Kč

Pojišťovna uplatňuje minimální spoluúčast klienta 500 korun. To znamená, že ve chvíli, kdy budete přicházet o méně než 500 korun, pojišťovna plnění poníží tak, abyste skutečně uhradili svou spoluúčast v výši 500 korun.

4. Zákazník zruší svou účast 50 dnů před odjezdem a CK účtuje 10% storno poplatek z ceny 10.000 Kč, to je 1.000 Kč.
Zaplatili jste: 10.000 Kč
CK Vám vrátí: 10.000 – 1.000 = 9.000 Kč
Pojišťovna Vám má vrátit: 80% z 1.000 Kč = 800 Kč
Pojišťovna uplatní Vaší min. spoluúčast 500 korun: vrátí Vám jen 500 Kč
Přicházíte o: 500 Kč

Ještě jeden příklad s cenou zájezdu 900 korun.

5. Zákazník zruší svou účast 1 den před odjezdem a CK účtuje 100% storno poplatek z ceny 900 Kč, to je 900 Kč.
Zaplatili jste: 900 Kč
CK Vám vrátí: 0 Kč
Pojišťovna Vám má vrátit: 100% z 900 Kč = 900 Kč
Pojišťovna uplatní Vaší min. spoluúčast 500 korun: vrátí Vám jen 400 Kč
Přicházíte o: 500 Kč

Vyřízení pojistné události není extrémně náročné, ale každopádně vám všem přejeme, abyste nemuseli tyto starosti řešit!

Nechte si posílat novinky na Váš e-mail:

ZájezdyProŠkoly.cz
NAJDETE NÁS NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH
NAJDETE NÁS NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH
ČLENSTVÍ a CERTIFIKÁTY
ČLENSTVÍ a CERTIFIKÁTY
ACCKA ATECR Certifikát CSKS BritAgent E-lerning
POPULÁRNÍ ZÁJEZDY
POPULÁRNÍ ZÁJEZDY
Soubory cookies využíváme pro základní i pokročilé funkce, které Vám usnadňují procházení webu. Také nám pomáhají při optimalizaci stránek i reklamních kampaní, aby byly pro všechny uživatele co nejvíce přínosné. Kliknutím na tlačítko "Souhlasím" povolíte všechny cookies nebo můžete povolit jen technické či nastavit vlastní preference. Všechna preferenční nastavení můžete kdykoliv v budoucnu změnit pomocí tlačítka v levém dolním rohu stránky.

Využití technických cookies je nezbytné pro správné fungování www stránky a všech funkcí. Slouží pouze k technickým účelům stránky a k jejich obsahu nemá přístup žádná třetí strana. Technické cookies umožňují např. vyhledávání, filtrování, nákupy, přihlašování nebo ukládání preferenčního nastavení cookies. Z uvedených důvodů není možné tyto technické cookies deaktivovat a musí být vždy povoleny.

Funkční (preferenční) cookies umožňují www stránce si zapamatovat volby, nastavení a informace, které přímo či nepřímo nastavuje sám uživatel stránky. Jedná se například o jazykovou mutaci stránky, volbu měny, oblíbené nebo naposledy navštívené položky apod. Funkční cookies tak výrazně usnadňují a zpříjemňují procházení stránky. Stejně jako technické cookies jsou i tyto využívány výhradně pro technické účely a jejich obsah není dostupný třetím stranám.

Analytické cookies poskytují informace využívané k analytickým a statistickým účelům provozovatele webu a případně nástrojů třetích stran, které k těmto účelům využívá. Jedná se například o měření návštěvnosti, výkonu a použitelnosti www stránky, reklamních kampaní apod. Díky získaným datům z těchto cookies dokážeme optimalizovat výkon i funkčnost www stránky. Informace získané pomocí těchto cookies jsou zpracovávány souhrnně a zcela anonymně, bez možnosti identifikace konkrétního uživatele.

Marketingové cookies jsou zpravidla využívány našimi partnery k nastavení a optimalizaci relevantního obsahu v jejich partnerské reklamní síti. Veškerá dostupná data jsou tzv. pseudoanonymizována a díky tomu zpravidla není možná identifikace konkrétního uživatele. Poskytnutím souhlasu s využitím těchto marketignových cookies uvidíte v reklamních kampaních obsah a informace relevantní pro vašim zájmům.

Nastavení cookies